söndag 26 maj 2013

Sammanfattning av dagen!

Vi hade en bra färd ut till sydvästra Brommö där dagen startade vi fick snabbt ut alla  dragen och vi satsade på Strike Pro och Bomber och en annan luring som jag köpte i rea lådan på Olssonsfiske och det goa draget är det som gett mest lycka under de två senaste turerna.

Vi tog sikte på Djurö och det gick 10min innan första hugget kom och det var en liten öring på 45cm.
Sen tog det 60min innan nästa kom och smakade på dragen och då var det en godkänd lax på 65cm sen tog det bara ca20min innan nästa hälsade på ,den var också GODKÄND!!! Inmätningen visade 63cm.

Vi lurade till oss ytterliggare två som vi fick upp i båten men sen lyckades vi inte kroka dom tillräckligt bra för vi tappade 2st som kändes riktigt fina,men det är charmen med fisket och det gör att man snart vill ut igen...
Det finns lite fisk trots allt och även fast all fisk inte är godkänd så är det kul att det nappar och man håller ångan uppe. ;)

Näst kommande tur blir på tisdagskväll då gös premiären för mig i Mariestadsjön drar igång...Jippi!!!!!!!!!!!


Skit fiske på er!

//Kapten Ekman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar